Home TransportTransport samochodowy Jakie wyzwania stoją przed branżą TSL w obliczu planowanych zwolnień pracowników i utraty konkurencyjności na rynku europejskim?

Jakie wyzwania stoją przed branżą TSL w obliczu planowanych zwolnień pracowników i utraty konkurencyjności na rynku europejskim?

Opublikowal Adam Bednarek

Według badania ManpowerGroup co trzecia firma z branży logistyczno-transportowej ma zamiar zwolnić pracowników w drugim kwartale bieżącego roku. Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath, podkreśla, że jest poważna i wymaga natychmiastowych oraz konkretowych działań.

Według raportu "Branża TSL w obliczu automatyzacji i wojny" opublikowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny, polska branża transportu, spedycji i logistyki traci możliwość konkurowania z dużymi firmami z innych krajów europejskich. Z tego powodu branża TSL powinna skupić się nie tylko na oszczędzaniu, ale także na wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań biznesowych.

N

Trudności w transporcie, spedycji i logistyce.

Według raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektywy Zatrudnienia” od kwietnia do czerwca bieżącego roku aż 34 procent firm z sektora transportu, logistyki i motoryzacji planuje redukcję zatrudnienia. Autorzy raportu zauważyli, że plany rekrutacyjne firm z tej branży są znacznie mniej optymistyczne niż dotychczas.

Jakie trudności napotyka polska branża transportu, spedycji i logistyki?

W obliczu ciągłego kryzysu i ryzyka utraty konkurencyjności przez polską branżę transportu, spedycji i logistyki na rynku europejskim, należy rozważyć wprowadzenie systemowych rozwiązań. Sektor TSL nadal odgrywa istotną rolę w polskiej gospodarce – zaznacza Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Przemysł transportu, spedycji i logistyki działa w warunkach kryzysu od czterech lat, rozpoczynając od pandemii, poprzez wojnę na Ukrainie, aż po zakłócenia na Morzu Czerwonym.

Niezwykle burzliwa rzeczywistość jest teraz normą w branży TSL, więc firmy powinny korzystać z narzędzi biznesowych, które zapewniają im elastyczność i oszczędności. Outsourcing ów biznesowych pozwala firmom średnim i dużym oszczędzać miliony złotych rocznie, poprawiać gotówki i uwalniać środki finansowe na dalszy rozwój – mówi Dariusz Brzeziński, dyrektor zarządzający centrum BPO w Meritoros, który w ramach BPO Champions pomógł w skutecznej transformacji biznesowej jednemu z największych podmiotów w Polsce w sektorze TSL – Omida Group.

You may also like

Leave a Comment

Verified by MonsterInsights